zondag 24 april 2011

epiloog






Behalve de 3w met de Nestjes (3w) ben ik op m'n eentje gedurende drie maand in twee vreemde werelden op reis geweest. De wereld van de lange omvaart, ged 6w op een cargoschip, en ged. >1 md in Australie, weggeslagen van de thuisbasis, door de steeds toenemende desorientatie in tijd, en de moeilijkheden om te kommunikeren. De onthechting    die zich bij momenten laat voelen, ..blijk ik toch in grote mate immuun voor te zijn.  Mijn Penelope zal dat misschien niet graag horen/lezen, maar ik heb geen enkele moeite om alleen te reizen: ik ga volgaarne van huis weg om dit allemaal nog 's mee te maken.  Geen moment heb ik me trouwens verveeld, en geen moment zal ik het me ooit beklagen. Een zoon die ik wat miste, heb ik 'teruggevonden'. Zijn kinderen, mijn kleinkinderen, met opa wat meer vertrouwd gemaakt, en ze hals over kop in het informatica- en internettijdperk gekatapulteerd door ze van het nodige 'speelgoed' te voorzien. Duizende foto's heb ik, een mooi souvenir. Nieuwe vrienden gemaakt, nieuwe contacten, een blijvende band met M/V Oberon en met rederij Wallenius.

Hoogtepunten waren: 28 feb : met Oberon door het Panamakanaal ('Panamax v/ Gulliver' : blog 1/3), 5 maart : Doop bij het overschrijden van de evenaar ('Vi Neptunus...' blog 7/3); 19 maart, feestmaaltijd op de Oberon tgv mijn verjaardag; 23 maart : in 't harte gegrifd: het weerzien in Brisbane van de 'Nestjes', Willem, Haïke, Sepke, Ward en Flor; en last but not least (blog 23/4) paaszaterdag: de Johannespassion van Bach in de concertzaal van het operagebouw te Sydney: magisch !






Geen opmerkingen:

Een reactie posten