zaterdag 12 februari 2011

blogger ...naast zijn zoons !

formidabel, jonges, het lukt me dus tegen àlle verwachtingen in, om van die blog iets te brouwen,
best dat ik hier een zee van tijd heb en maar bezig kan blijven: thuis zou mij dit nooit gelukt zijn.
Op m'n leeftijd dacht ik àfgeschreven te zijn voor zo'n dingen, omdat 't geheugen achteruit gaat,
en omdat het bevattingsvermogen inkrimpt en da's niet min: formats evolueren, begrippen wijzigen,
zodat we op leeftijd niet meer méékunnen en beter in stilte achterblijven zoals bij d' eskimo's weleer!
'Wat willen we ons nog moeien', is me sinds een tijd klaar voor de geest is komen te staan: dépassé,
totààl voorbij zijn wij: tijden zijn zò veranderd; da's geen gemeenplaats: dat is zo, de wereld draait
ànders, kreeg een ander aangezicht, en in haar hersenen grijpen steeds nieuwe mutaties plaats.
Zoals in onze tijd de emancipatie vd vrouw: ondertussen hebben ze mét het vruchtwater, ook 't kind
weggegooid, zodat er ons een toenemende psychopatische maatschappij met toenemende illegaliteit,
criminaliteit en anarchie te wachten staat, vooral wegens het toenemend aantal gescheiden gezinnen!
Gevangenissen zitten nù al overvol, wat als er nog een bende losgeslagen gewetenlozen bijkomt ?
Straks in de nu al ontoereikende crèches, bij toenemend persooneelstekort, zal men misschien nog hygiënische robotten moeten ingeschakelen om luiers te verversen en zo: allemaal omdat moeder-
de-vrouw zo nodig uit-werken moet gaan ! Da's 't gevolg ! ''waar gaat de wereld naartoe', wordt
er dan vol misbaar aan toegevoegd, maar zo vergaat nu eenmaal de evolutie van de 'beschaving'.
Genoeg gezeverd, gewoon om te zeggen dat zonder jullie hulp, zo'n blog zeker niet zou lukken :
geen beter verjaardagscadeau kon ik van jullie krijgen (niets meer kopen: spaar jullie centen !)
De wereld hoort jullie toe, elke generatie heeft zo z'n waarden, springt met de dingen ànders om;
dat voorrecht heeft ze; ik moet geen profeet meer spelen. Ik kan dat hier allemaal nog schrijven,
-ben gelukkig nog niet dement, maar wie heeft dààr nog een boodschap aan??
aan jullie het woord !

1 opmerking:

  1. Hewel manneke? Wat is dat nu? Zoveel zure oprispingen. Ik begin te geloven dat de zee van tijd die ge hebt echt te groot is.
    Ik ben blij dat ik nog mee ben met de vooruitgang en dat we op deze mannier, zo ver weg, toch nog een beetje dichtbij-gevoel kunnen maken.
    Over de psychopathisering zullen we het later nog eens hebben...Kinderen hebben 2 ouders én een samenleving die elk hun verantwoordelijkheid moeten nemen.

    BeantwoordenVerwijderen