maandag 14 februari 2011

oceaanzeilen

Hi JP, leuk van je te lezen : uw diagnose - hoe kan het ook anders, mr. doktoor,
is juist. En wat ben ik meer dan een oud mannetje!? Gelukkig (nog) geen rolstoel!
Ik zal me in geen 100 j vergelijken met wat W. cs presteerde: telkens ik buiten kijk,
en die enorme wijdse oceaan zie, rondomrond niets dan lucht en water, denk ik
aan hen -en eigenlijk hoe ze zoiets aangedurfd hebben, en wat ze al trotseerden
tijdens die wekenlange oversteken, 3 weken nonstop dag & nacht zeilen, stel je
voor!! en hoe ze volhard hebben! daar doe ik telkens weer m'n hoed voor af.
Tenzij je weet wat zeilen is, zal men zo'n onderneming, pure waanzin vinden.
W. is een excellent zeiler/navigator die geen ondoordachte risico's neemt: maar
zonder moderne technologische hulpmiddelen en bijstand van de computer,
meen ik, is dit niet te riskeren. Wat moet Haïke aan vertrouwen in hem hebben :
zonder dat vertrouwen en haar sterk karakter zou hij er zelfs nooit aan kunnen,
ja mògen beginnen hebben: dit is de verwezenlijking van 'n ytterst sterk koppel !
Maar wie de voldoening en de rijkdom van zo'n avontuur naar waarde weet te
schatten, die gààt ervoor. Maar, JP, mijn trip mag je daar niet mee vergelijken !

3 opmerkingen:

  1. Net begonnen met de voorbereidingen van een nieuw avontuur: zonder technologie de wereld rond. Met wat oude kaarten, een sextant en een hysterisch wijf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waarmee ik bedoelde: een nieuw avontuur, veel avontuurlijker dan ons huidige. Zonder technologie (zoals nu), met oude kaarten (nu geupdate electronische kaarten) en met een hysterisch wijf (nu een ytterst cool wijf met veel geweldig veel durf en vertrouwen).

    BeantwoordenVerwijderen