donderdag 10 februari 2011

wallenius

Beste Werner van Dessel en van Wallenius !

Ik weet niet wààr ik mee beginnen moet,
maar het is hier aan boord echt fantastisch:
niets ontbreekt mij, en ik val dagelijks van
de éne verrassing in de andere. I'm spoiled !
de sfeer is rustig, gemoedelijk, vriendelijk,
heel professioneel en gedisciplineerd tijdens -,
afgewisseld met kamaraderie, buiten de uren.
Er zijn drie stagiairs aan boord en met deze
ouwe vierde musketier erbij loopt alles wat 'easier'.
Ik mag alles zien en men staat mij graag te woord.
De keuken is rijkelijk voorzien: melktoestanden,
8 soorten smörebröd, 5 soorten kaas, fruit à volonté,
de menu's simpel maar goed & gevariëerd. Correct.
Captain low key, het programma loopt gesmeerd:
een voorbeeld van organisatie en taakverdeling.
Ieder bemanningslid is blijkbaar op zijn eer gesteld,
en 'excellence' laat zich op velerlei vlakken voelen !

Elke dag brengt iets nieuws, een andere invalshoek,
of valt er wat te beleven. Het liefst kom ik op de brug:
daar ontsnap je niet aan een gevoel van grandeur;
vannamiddag nog toen ik plaats mocht nemen in de zetel
vd 1e stuurman om het ganse instrumentarium te overzien.
Ik verveel me hier dus geen moment, integendeel !
Geen goesting of tijd over om in een roman te duikelen.

E-mailen tot mijn verrassing geen enkel probleem, gaat
nonstop, en m'n oudste zoon lapte mij vanuit Australië
zelfs een blogspot aan het been, zodat ik me van de
wereld hoegenaamd niet meer kan afzonderen. No mercy,
de pot op: mee moet ik, met de informatiemaalstroom !
Gelukkig krijg ik dit in deze ideaal ontworpen omgeving
-voorzien van alle nodige & nuttige bureelvoorzieningen-
gemakkelijk voor mekaar met behulp van m'n macbook.
In mijn owners-cabin heerst ondanks het constante gedender,
vanwege de wind- en vaarsnelheid (de hele dag al 15 knopen),
een eindeloze rust, en word ik door niemand gestoord, voor mij
een waar geschenk uit de hemel -eindelijk geen telefoons meer.

Ideaal om me in lectuur te verdiepen, was het niet dat m'n
gedachten steeds weer afdwalen naar die Mevr. Wallenius,
die hier op het ganse interieur haar gouden stempel drukte
om van de kajuiten 'n ruim en acceuillant viersterrenhotel
te maken, vol licht en ruimte en erg functioneel meubilair.
Haar foto met de doordringende blik van een leeuwin
staart je aan, onderaan de trap op weg naar de brug.
Moet ik haar niet een kaartje of een mailtje sturen ?
Of brengen we haar samen in Zweden een bezoek?
Dan kan zij via m'n foto's het leven aan boord
van haar beste schip, de Oberon aanschouwen.
Al over 250 foto's heb ik in 5 dagen -niet gewoon:
als het zo doorgaat zal ik er na 40 d zo'n 1000-tal
hebben waar we misschien iets mee kunnen doen.

tot ziens -of hoors -of mails ! Thanks a lot !

GuSt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten