zaterdag 19 maart 2011

feestmaal

Het feestmaal op de vooravond van mijn verjaardag was excellent :
met inspraak van het feestvarken, Gravad Oxfile & Löjromssås voor 
hors-d'oeuvre, Lammkotletter & Potatisgratäng (gratin Dauphinois) 
en 'n meerlagige 'Princess'-verjaardagstaart, waar boven op de 
olijfgroene marsepeinlaag, mijn naam in chocoladeletters prijkte. 
De Tempranillo die ik meehad kwam goed vanpas en smaakte !
Agnetha zette haar best beentje voor, en om haar te bedanken, 
schonk ik haar twee boeken van P.G. Wodehouse, 'The coming of
Bill' en 'The girl on the sea' (!) -ze was daar héél blij mee-chance, 
want aan boord kunt ge geen bos bloemen gaan kopen ! 

tijdens 't eten stond de kapitein ineens recht, en bracht een toast uit, 
die nogal een beetje indruk maakte, want hij begon met M.L.King 's
"I had a dream" ! (Speech die hij afstak in 1963 voor 50.000 mensen
op Pennsylvania Ave, Washington) en hij verschoof dit thema naar 
'zijn schip', de Oberon, dat hij droomde het mooiste te zijn van allen, 
met een dreamteam, en dat benadrukte hij: stuk voor stuk excellente
mensen, het moet gezegd worden, en ik zal het niet tegenspreken. 
Het professionalisme, de ambitie om top-ranking te zijn straalt hier
van alle geledingen af, en draagt bij tot dat gevoel van veiligheid,
dat van gans de reis nooit, ik herhaal nooit!- in het gedrang kwam.

Ik had een speechke voorbereid, en kon dan ook passend reageren,
om de mensen één voor één te bedanken en de crew -met op de
eerste plaats de kapitein, te feliciteren in haar geheel. Respect en
responsability, is hier schering en inslag, en dat voorbeeld stelt als
eerste de kapitein Lars Melin himself. Eigenaardig bewijs daarvan, 
dat alles zo keurig, ordentelijk en zo proper is ! Nooit had ik zoiets
van dàt nivo, op een cargo, tussen zeelui, verwacht. 

2 opmerkingen:

  1. Geweldig!!!!!

    Ik wens je vanuit het thuisfront ook een héééél GELUKKIGE VERJAARDAG!!!!!!

    Het zal er wel één uitzonderlijke zijn in al deze jaren van je leven.

    Ik wens je een goede landing in Australïe

    BeantwoordenVerwijderen