vrijdag 4 maart 2011

quiet pacific !

Alles OK. alleen: per momenten gaat het mailen moeilijk. 

Schitterend weer vandaag, helder, vanmorgen nog een vlaag, 
en in de verte nog een paar squalls gezien en 2 regenbogen !
de stille oceaan zo plat en donkerblauw en wat witte wolken, 
inmiddels volle zon, draaglijk van warmte. Zwembroek aan, 
en voor het eerst zonnecrême. echt 'n zomersfeertje-a-zee !
Vannamiddag bereiken we de evenaar. 't Is ytterst kalm.
Dolce far niente ?? integendeel:  

tijd om gezeten op een bank op 't dek voor m'n kajuit wat 
verder te lezen in Graham Greene's Quiet American die al
enkele jaren in mijn bibliotheek geduldig staat te wachten
om gelezen te worden ! eindelijk is 't er van gekomen :

Eindelijk zijn de nodige en voldoende voorwaarden vervuld
om me nog eens ongestoord in een roman te verdiepen : 
geen dagelijkse beslommeringen, geen telefoons , geen 
boodschappen te doen; ook sla ik het middagmaal over.
Reward:  weer zo'n slagzin, treffende oneliner v Greene:  
'One has to take sides, if one is to remain human !'
Om menselijk te blijven, moet je wel een kant kiezen !

De film bekeek ik al twee dagen terug : zit knap ineen, 
erg esthetisch, met een meesterlijke Michaël Cane in de 
hoofdrol. Is me nog door Willem een paar jaar geleden 
bezorgd, toe hij nog voor Woestijnvis werkte, toen ik de 
film op TV gemist had. Lag ook al zolang te wachten..


Toch zal ik geen tijd hebben om alle boeken te lezen
en àlle DVD's  te bekijken die ik meenam. Nooit gedacht 
dat ik me zo op een 'blog' zou kunnen storten. 't is pas
op afstand dat men aanvoelt hoezeer men nog met de 
thuisbasis verbonden is. Mailen en 'bloggen' krijgt zo 
dagelijks de absolute voorrang, en dààr kruipt wat tijd in. 


prettig WE !

1 opmerking: